Ministar prosvete u Vladi Republike Srbije prof. dr Dejan Vuk Stanković izjavio je da prosečan broj bodova na testu koji su osmaci širom Srbije ove godine imali iz maternjeg jezika (srpski jezik i jezici nacionalnih manjina) iznosi 11,54, dok je prosečno postignuće iz matematike 11,63 poena.
Stanković je, na konferenciji za novinare u Vladi Srbije o rezultatima završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja, precizirao da je na testu iz hemije prosek bodova bio 15,87 odsto, iz fizike 15,77, istorije 14,02, biologije 13,89 i geografije 13,01.
Prijemni ispit održan tokom tri dana i na njemu je učestvovalo 63.885 učenika osnovnih škola, odnosno 99,7 odsto te generacije, što znači da postoji visoka motivisanost naših đaka da nastave školovanje. U tom procesu učešće je uzelo i 1.046 polaznika funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, što je 66,3 odsto prijavljenih odraslih.
Ministar je, kada je reč o distribuciji obrazovnih profila u školama, naveo da će u gimnazijama biti 24 odsto, u elektrotehnici 11,5 odsto, u mašinstvu i obradi metala 10,4 odsto, u ekonomiji, pravu i administraciji 10,3 odsto, a dualnim profilima biće namenjeno 3.315 mesta.
Od ove godine dva nova programa u srednjim školama, a to su tehničar za mikrobiologiju hrane i tehničar za upravljanje otpadom.
On je, kada je reč o broju slobodnih mesta u srednjim školama, konstatovao da bi mesta trebalo da bude za sve đake, a da li će svi otići u željene škole ili ne, zavisi od njihovih konačnih rezultata u procesu upisa.
Čitav sistem od prijema do pregleda ispita bio je zasnovan na najsavremenijoj tehnologiji, istakao je ministar, uz napomenu da se, zahvaljujući digitalizaciji, smanjuje mogućnost zloupotreba i podiže regularnost samog završnog ispita.
Srbija, kako je napomenuo, ima 99,5 škola koje su povezane na internet, od kojih 40 odsto ima brzinu interneta koja omogućava korišćenje veštačke inteligencije u učenju.
Stanković je konstatovao da je Ministarstvo prosvete, zajedno sa svim ostalim akterima, uspešno obavilo ovaj odgovoran zadatak, i poručio da će ono raditi na tome da stvori sve institucionalne i materijalne pretpostavke da školski sistem od 1. septembra funkcioniše kako treba.
Ovi rezultati svima treba da nam pokažu da obrazovni sistem treba da bude izuzet iz dnevne politike i da ga treba pustiti da funkcioniše slobodno i u skladu sa svojim internim pravilima i zakonima zemlje, ukazao je ministar.