Kreni-promeni: Veliki procenat građana protiv rijalitija i iskopavanja litijuma, upkos Vučiću

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Savo Manojlović, Foto: BetaPhoto/Milan Obradović/DS
Podelite vest

Veliki broj građana je protiv prikazivanja rijaliti programa na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i protiv iskopovanja litijuma i bora u Srbiji upkos neverovatno intenzivnoj kampanji vlasti koja se za to zalaže, rečeno je na predstavljaju rezultata istraživanja koje je naručio pokret Kreni-promeni.

Direktor kampanja Pokreta Savo Manojlović je, na konferenciji za novinare, naveo da je za ukidanje rijalitija 43,6 odsto ispitanih, dok 28,1 smatra da je njihovo prikazivanje moguće ali uz strožu kontrolu sadržaja. Protiv ukidanja je 20,4 ispitanih, dok 7,9 nema stav.

Protiv iskopavanja litijuma i bora je 52,8 odsto ispitanih, moglo bi da se dozvoli ako je u skladu sa ekološkim standardima smatra 10,4. Za iskopavanje je 27,9 odsto ispitanih, dok 8,9 nema stav.

Manojlović je podsetio da je taj pokret organizovao prikupljanje potpisa za Narodnu inicijativu kako bi se doneli zakoni vezani za rijaliti programe i iskopovanje litijuma i bora, ali da ih vladajuća većina u Skupštini ignoriše protivno zakonu.

“Meni deluje da Aleksandar Vučić funkciju predsednika države obavlja samo kao hobi dok mu je glavna uloga odbrana rijaliti programa na televizijma za koje se ponaša kao da su njegove privatne, dakle Hepi i Pink. Takođe da je glavni lobista za Rio tinto jer su mu to stalne teme u obraćanju javnosti”, naglasio je Manojlovoć.

Uprkos takvoj kampanji vlasti pokazalo se, rekao je, da se “može doći do građana”, dodajući da Kreni-promeni svojim inicijativama ukazuje na “nasilje u rijaliti programima”, kao i građani pod tim programima prvenstveno misle na “Zadrugu” i “Parove”.

Poređenje sa nalazima prošlogodišnje anketa o litijumu je, baš zbog ponašanja Vučića, otkrilo da je povećan broj građana koji ne veruju da je Rio-tinto oteran iz Srbije, uprkos odluci Vlade da se ne iskopava litijum, konstatovao je Manojlović.

Kako je navedeno, za istraživanje je angažovana agencija House of Win Beograd, urađeno je na reprezentativnom uzorku od 1.219 ispitanika, sa područja 28 gradova i 114 opština, u periodu od 8. do 17. juna ove godine.

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x