Kako teku pripreme terena za probijanje tunela Iriški venac

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

foto: RTS video printscreen
Podelite vest

Fruškogorski koridor deo je puta koji će spojiti Novi Sad sa auto-putem A1, ali će se nadovezati na trasu Ruma-Šabac-Loznica, sa kojim će zajedno na kraju biti dug 125 kilometara. Brza saobraćajnica sa četiri trake, tunelom i mostom povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. To je i glavni motiv za sve koji su angažovani oko izgradnje da se kvalitetno i propisanom dinamikom izvode radovi.

Izgradnja Fruškogorskog koridora predstavlja jednu od kapitalnih investicija, a njegova važnost ogleda se u tome što će se izgradnjom tunela zaštititi životna sredina na Fruškoj Gori, ali i ekonomski doprineti razvoju tog dela Srbije. Najviše dobrobiti osetiće žitelji Iriga i okolnih mesta. Radovi na Fruškogorskom koridoru počeli su prvog maja, biće uloženo 606 miliona evra u put koji će biti dužine 47,7 kilometara. Najvažnije na ovom putu jeste tunel od 3,5 kilometara koji će biti ujedno i najduži tunel u našoj zemlji. Rok za završetak radova je 2024. godina.

“Na osnovu iskustva koje naša kompanija poseduje kao i kolege iz Koridora Srbije sa velikih infrastrukturnih projekata nastojimo da delujemo proaktivno i da eliminišemo sve probleme i pre nego što oni nastanu”, kaže Milijan Milić, šef projekta CRBC.

Nakon pripremne faze ušlo se u intenzivne radove na pripremi terena za izgradnju tunela Iriški venac.

“U ovom trenutku radimo dva reda šipova koji su prečnika 1.5 metar koji idu duboko u zemlju dubine od 25 metara. Do sada smo uradili jedan red šipova, 34 šipa, u drugom redu od 46 šipova uradili smo 27. Radimo potporni zid”, kaže Aleksandar Antić, direktor “Koridora Srbije”.

Pored tunela Iriški venac, glavni izazov je izgradnja mosta preko Dunava dužine oko 1,8 kilometara.

“Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta”, kaže Antić.

Da se održi isplanirana dinamika, zaduženo je više od 40 radnika sa 12 jedinica mehanizacije. Gradilište je neposredno pored postojećeg državnog puta i u sredini nacionalnog parka, što zahteva poštovanje strogih mera nadležnih institucija za očuvanje životne sredine.

“Imamo novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale”, rekao je Milijan Milić.

Predviđanja su da će, ukoliko se nastavi ovim intenzitetom, krajem godine biti završeni radovi na pripremi i izgradnji portala, a već početkom sledeće godine početak probijanja tunela.

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x