Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju i najavio da će to gradilište obilaziti svake nedelje.
Radovi su počeli 22. novembra, ali bez prisustva državnih i gradskih zvaničnika jer su u to vreme na toj lokaciji ekološka udruženja protestovala kako bi ukazali da će gradilište ugroziti vodosnabvanje Beograda jer je na Makišu glavno gradsko izvorište. Vučić je rekao da je, kad su počeli radovi na Makišu, obećao da će doći na gradilište za koji dan i ispunio je obećanje.
“Rekli su da ne smem da dodjem ovde. Rekao sam stižem za koji dan. Svake nedelje da obilazim radove, da vide da naše gradjevinare ne mogu da zaustave, ma koliko želeli da Srbiju vrate u prošlost”, rekao je Vučić.
Dodao je da su rezultati aktuelne vlasti stotine klometara puteva, pruga, novi stadioni i muzeji, a da su rezultati prethodnika “samo puni džepovi”.
“I danas pune džepove da bi se borili protiv nas”, kazao je Vučić.
Istakao je da se o gradnji metro u Beogradu priča 53 godine i da su svi političari varali narod.
“Metro će biti gotov za šest godina”, rekao je Vučić i zahvalio radnicima koji, kako je rekao, “Srbiju guraju napred”.
Vučič je naglasio da projekat izgradnje metroa nije važna samo za Beograd, već i za celu Srbiju.
“Ako izračunate ulaganje samo u prve dve linije, oko 4,6 milijarde evra, a verovatno će zbog cene gradjevinskog materijala biti i više od pet milijardi evra, to je dodatan zamajac za srpsku ekonomiju i njen dodatni rast”, kazao je Vučić.
Dodao je da će nakon izgradnje obilaznice oko Beograda i ulaganja u BG voz, s centrom grada brže i jednostavnije biti povezani Barajevo, Obrenovac, Mladenovac, Grocka, Sopot, Surčin. Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo je kazala je izgradnja metroa u Beogradu odraz brzog razvoja ekonomije Srbije.
“U Kini trenutno ima više od 40 gradova koji imaju metro, ukupne dužine 6.000 kilometara”, kazala je ona.
Dodala je da su tokom izgradnje tih metroa kineske kompanije, poput Pauer Čajne, stekle najmoderenije tehnologije i bogata iskustva.
“Uverene sam da će uz naše zajedničke napore beogradski metro biti kvalitetno sagradjen i dati novi doprinos razvoju Beograda i Srbije”, kazala je Čen Bo.
Planirana je izgradnja prve dve linije metroa koja će koštati 4,4 milijarde evra.
Ugovor o izgradnji samog depoa metroa na Makiškom polju biće potpisan februara 2022, a posle foga sledi potpisivanje ugovora za izgradnju pristupnih saobraćajnica na području Makiškog polja, u martu 2022. To područje obuhvata površinu od 72 hektara gde će biti početna stanicu i depo za prvu liniju metroa, čija će gradnja početi u novembru iduće godine.
U julu 2020. biće potpisan ugovora za izgradnju stanica i tunela za prvu liniju metroa koja bi trebalo da bude završena 2028. Ta linija će biti duga 21,1 kilometar i imaće 21 stanicu.
Radovi na izgradnji druge linije metroa, kako je planirano, biće završeni 2030. godine, a biće duga 21 kilometar i imaće 23 stanice.