Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, Goran Vesić, poručio je organizatorima protesta “Srbija protiv nasilja” u Nišu da će morati da plate štetu koju su železnička preduzeća pretrpela zbog kašnjenja vozova usled blokade pruge tokom prošlonedeljnih protesta. Organizatori ministru odgovaraju da Srbija nije Japan i da taj vid zastrašivanja neće proći.
Razlozi da se prošlog petka protest “Srbija protiv nasilja” u Nišu završi baš blokadom pružnog prelaza kod Apelacionog suda su brojni, kažu organizatori. Od poruke da se od zahteva protesta neće odustati, do skretanja pažnje vlastima da je izmeštanje pruge koja prolazi kroz Niš neophodno.
Oni su podsetili da kroz širi centar Niš prolaze teretni vozovi koji često nose opasne materije, što može biti pogubno za građane obzirom na to da pruga prolazi kroz gusto naseljene delove grada.
Podsetili su i na česta iskluznića vagona iz šina, i na akcident koji se ovog proleća dogodio u Pirotu kada su iskluznili vagoni sa amonijakom, a stradali i povređeni putnici na autoputu.
Putnički vozovi kroz Niš prema Dimitrogradu ne saobraćaju već nekoliko godina, jer je ocena da je pruga u lošem stanju, ali zato prolazaka teretnih vozova ima 10 do 12 puta dnevno.
Narodni poslanici Jelena Milošević (SSP) i Đorđe Stanković (NS) koji su organizatori prošlonedeljnih protesta u Nišu ocenili su da je Vesićeva pretnja plaćanjem odštete pokušaj zastraživanja, ali bez efekta jer će protesta biti dok vlast ne ispuni zahteve građana.
Na Vesićev zahtev da želenička preduzeća obračunaju štetu koju su pretrpela zbog kažnjenja vozova ( i do 136 minuta) i odštetni zahtev proslede organizatorima protesta, poslanica Milošević je odgovorila da “Srbija nije Japan, da su ovde putnici srećni ako voz uopšte pođe i stigne, a o kašnjenjima niko ne govori”.
Ona je Vesića pozvala na odgovornost i za ljudske živote koji su izgubljeni u proteklim godinama na niškim prugama, u selu Međurovo kada je stradalo osmoro ljudi, a istakla je i da signalizacija na pružnim prelazima često ne radi pa vozovi prolaze, a rampa nije spuštena, čime se ugrožavaju životi na hiljade ljudi koji dnevno prolaze ovim pružnim prelazima.
Statistika kaže da se na prugama u Nišu godišnje gubi po jedan život, a poslednja žrtva, u januaru ove godine, imala je 74 godine.
Pruga koja prolazi duž nekoliko gusto naseljenih delova Niša projektovana je pre 130 godina, Niš se u međuvremeno razvio sa obe strane pruge pa je tako ostala u širem centru grada. Građani koji stanuju u naseljima koje pruga preseca žale se i na nepodnošljivu buku koju stvara prolazak teretnih vozova 10 do 12 puta u toku dana.