Za medijske projekte ove godine iz budžeta na svim nivoima opredeljeno je ukupno 1,7 milijardi dinara, što je oko 300 miliona dinara više nego prethodne godine, pokazalo je objavljeno istraživanje Udruženja novinara Srbije.
Kako se navodi u saopštenju, za konkurse za sufinansiranje medijskih projekata na nacionalnom, pokrajinskom i lokalnom nivou ove godine je opredeljeno 1.714.218.500 dinara, dok je prošle godine za te potrebe bilo izdvojeno 1.409.686.500 dinara.
UNS, međutim, navodi da je to i dalje manje nego u svim godinama od početka dekade, to jest u odnosu na sredstva koja su izdvojena 2020, 2021, 2022. i 2023. godine.
Konkretno, 2023. godine je za sufinansiranje medijskih projekata na nacionalnom, pokrajinskom i lokalnom nivou bilo opredeljeno gotovo 1,98 milijardi dinara.
Ove godine konkurse za projekte proizvodnje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja raspisalo je 148 jedinica lokalne samouprave, dok jedino Surdulica nije.
“Konkurse nije raspisalo ni 15 od 17 beogradskih gradskih opština, kao ni tri od četiri niške. Gradske opštine, podsetimo, nemaju obavezu raspisivanja medijskih konkursa. Ipak, ove godine su to uradili Lazarevac, Obrenovac i niška gradska opština Medijana”, dodaje se u saopštenju.