Proizvode i usluge 30 učeničkih kompanija iz 17 srednjih škola ocenjivao je tročlani žiri sastavljen od predstavnika kompanija Uni credit, Nestle i Atlantic grupa.
Ovaj žiri imao je zadatak da izabere tri najbolje, među njima i učenička kompanija niške škole.
Šampioni regiona jugoistočne Srbije je učenička kompanija Koko Strong iz Srednje škole Žitorađa čije članice se bave proizvodnjom dodatka ishrani živine u vidu kolačića, na bazi prirodnih sastojaka, namenjenih jačanju kostiju i prevencije bolesti nogu kod kokošaka.
Sredbrni tim pod nazivom Moss Design iz Elektrotehničke škole “Mija Stanimirović” iz Niša. Ova kompanija se bavi proizvodnjom slika od stabilizovane mahovine, koje u svakom prostoru čiste vazduh, upijaju teške metale i izvlače vlagu.
Na postolje za treće mesto popela za učenička kompanija MontCity iz Gimnazije u Zaječaru i bave se proizvodnjom i razvojem društvene igre koja za cilj ima edukaciju igrača o važnim ekološkim problemima, klimatskim promenama, ali i upravljanju različitim resursima u održivom poslovanju.
Zajedno sa pobednicima ostalih regionalnih takmičenja (jugozapadna i centralna Srbija, Vojvodina i Beograd), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Atini.
Na takmičenju u Nišu svoje proizvode i usluge ponudilo je 30 učeničkih kompanija iz Aleksinca, Bojnika, Boljevca, Doljevca, Leskovca, Niša, Pirota, Surdulice, Svrljiga, Vlasotinca, Zaječara i Žitorađe , a članovi žirija su ocenjivali njihove kompanijske izveštaje, prodajne veštine i jedinstvenost ponude.
Učenička kompanija je najpoznatiji program globalne mreže Junior Achievement koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije.
Sve učeničke kompanije rade pod stalnim mentorstvom najmanje jednog nastavnika i uz uključivanje poslovnog volontera. Rad nastavnika prevazilazi učionicu, klasičnu nastavu i radno vreme. Vannastavne aktivnosti koje u svoje slobodno vreme nastavnici sprovode sa učenicima često ostanu nevidljive javnosti ali ostavljaju trajne tragove u razvoju učenika, ne samo intelektualnom već i emocionalnom, socijalnom i fizičkom. Program Učenička kompanija je primer takve vannastavne aktivnosti a takmičenja su prilika da se javnosti pokaže sav potencijal koji učenici imaju a nastavnici “otključavaju”.
Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku NCR fondacije, UniCredit fondacije, kompanije BIG CEE i Ministarstva prosvete.