Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je u Novom Beogradu najavio da će tamošnja nova gradska autobuska stanica za međugradski saobraćaj zvanično početi da radi krajem septembra kada će sav autobuski saobraćaj biti izmešten iz centra grada.
Šapić je istakao da će do tada potpuno biti gotova i opremljena stanična zgrada.
Kod stanice će, rekao je Šapić, biti i parking sa preko 200 mesta odakle će autobusi moći kreću kada voze decu na ekskurzije ili sportiste na pripreme, a “ne kao što je do sada bio slučaj da se to radi ispred Sava centra ili ispred Muzeja 25. maj”.
Šapić je rekao da je izgradnja nove autobuske stanice koštala 17 miliona evra i najavio izgradnju Stanice Jug na Autokomandi.
“Sadašnja zvanična i poluzvanična stajališta, poput onog na Autokomandi ili kod Sava centra će biti ukinuta. Autobusi koji dolaze iz pravca juga će moći da stanu na stanici Autokomanda i do ove glavne u Novom Beogtradu neće biti zaustavljanja”, naglasio je Šapić.
Dodao je da je postojala ideja da autobusi koji dolaze s juga budu usmereni na obilaznicu, ali bi to produžilo putovanje za minimum pola sata.
“Zato smo onda odlučili da pustimo autobuse da idu kroz grad, ali bez zaustavljanja”, rekao je Šapić.
Odgovarajući na pitanja novinara Šapić je rekao da Apoteke Beograd svakog meseca posluju s minusom i da se iz grada izdvaja mesečno 200 do 300 miliona dinara za njihove plate.
“Najbolje rešenje za Apoteke Beograd bi bila njihova privatizacija, ali mora se pronaći pravi model”, rekao je Šapić.
On je kao netačnu ocenio informaciju koja se pojavila da grad duguje 40 miliona evra NIS-u za gorivo za gradksi saobraćaj.
“To je potpuno netačno. Ne znam tačno koliko novca treba da im damo. Mislim da je nekoliko miliona. Ali ugovor je takav i to sklopljen pre mog dolaska da se obaveze izmire na kraju godine, a i tokom godine kada smo u mogućnosti. Mislim da je u avgustu bila uplata i da su sada naše obaveze nekoliko miliona, ali daleko od 40 miliona”, podvukao je Šapić.
Zaključio je da se na godišnjem nivou ne potroši 40 miliona evra za gorivo za javni saobraćaj i još jednom istakao da je ta informacija potpuno netačna.