Podaci govore da su u četiri od šest saobraćajnih nezgoda u kojima su poginuli vozači putničkih vozila, posledica neprilagođene brzine, kao i da isti broj vozača nije koristio sigurnosni pojas, izjavio je jutros pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Vladan Nikolić.
“Ta dva podatka najbolje oslikavaju našu bezbednosnu problematiku i danas i u prethodnom periodu. Polovina svih nezgoda sa poginulim licima je posledica neprilagođene brzine, a tek oko trećine poginulih putnika u vozilu su koristili sigurnosni pojas”, rekao je Nikolić za Radio-televiziju Srbije.
Prema njegovim rečima, u 2022. godini od ukupno 1,3 miliona otkrivenih prekršaja, pola miliona su bili zbog neprilagođene brzine, a gotovo 200.000 zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa.
Dodao je i da su pešaci svaki četvrti poginuli na godišnjem nivou u Srbiji, a da najviše stradaju oni koji su nemoćni, stariji od 65 godina i deca.
Naveo je i podatak iz istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja, koje je pokazalo da svaki treći pešak prelazi ulicu van pešačkog prelaza, kao i da svaki peti pešak prelazi na crveno svetlo semafora.
Nikolić je ocenio da prelazak ulice na obeleženom mestu nije uvek garancija bezbednosti, dodajući da je od početka godine pet pešaka stradalo na samim pešačkim prelazima, a da je takvih slučajeva u 2022. godini bilo 20, zbog čega su sproveli dvomesečnu akciju pojačane kontrole saobraćaja.
“U tom periodu otkrili smo 12.000 prekoračenja brzine u zoni pešačkog prelaza, oko 200 nepropuštanja pešaka. Bilo je i oko 1.000 prekršaja nepropisnog kretanja pešaka, ali ja bih ipak akcentovao obaveze vozača prema pešacima kao glavni problem”, kazao je Nikolić.