Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić izjavio je danas da je zbog uvodjenja veštačke inteligencije u planove i programe osnovnih i srednjih škola Srbija u istraživanju UNESKA visoko pozicionirana.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva prosvete, Ružić je na onlajn skupu posvećenom nacionalnim politikama o veštačkoj inteligenciji u obrazovanju koji je organizovao UNESKO rekao da je Srbija na vreme prepoznala značaj veštačke inteligencije i da je “prva zemlja u regionu Jugoistične Evrope, koja je usvojila Strategiju razvoja veštačke inteligencije”.
“S obzirom da je obrazovanje jedan od stubova Strategije veštačke inteligencije, počeli smo da sprovodimo reformu obrazovanja pripremajući promene kurikuluma u školama”, rekao je Ružić.
On je dodao da na fakultetima u Srbiji postoji sedam master programa u oblasti veštačke inteligencije.
“Time ćemo obezbediti da uz više od 3.000 IT stručnjaka, imamo i 300 visokobrazovanih stručnjaka iz oblasti veštačke inteligencije”, rekao je Ružić.
Ministar je istakao da se o veštačkoj inteligenciji uči i u osnovnim i srednjim školama.
“Naš je cilj da imamo društvo spremno za budućnost i želimo da deca u školama uče o veštačkoj inteligenciji, kako bi mogli da razumeju tehnologiju, postanu inovatori i lideri u primeni veštačke inteligencije”, rekao je Ružić.
On je naveo da se učenici u sedmom razredu osnovne škole upoznaju sa veštačkom inteligencijom kroz predmet Tehnika i tehnologija, a da su u osmom razredu o toj temi uče kroz predmet Informatika i računarstvo. Kako je dodao, i u srednjim školama ima nekoliko predmeta i programa koji uključuju temu veštačke inteligencije.
Od sledeće školske godine, kako je rekao, plan je da se za učenike trećeg razreda srednje škole pokrene novi izborni program, koji će ih upoznati sa konceptom i ulogom veštačke inteligencije, pravcima razvoja i oblastima primene.
Podsetio je da je osnovan i Institut za veštačku inteligenciju, koji okuplja talente iz Srbije i povezuje ih sa svetskih stručnjacima.