Kompanija “Folksvagen” trenutno ne planira da otvaranje proizvodnog pogona u Srbiji, izjavio je za današnji broj lista “Politika” direktor za komunikacije automobilskog giganta Robin Ašhof, povodom spekulacija u domaćim medijima da se sa ovim nemačkim proizvođačem razgovara o otvaranju fabrike u Srbiji.
List podseća da srpski zvaničnici trenutno pregovaraju sa dva proizvođača automobila da u Srbiji otvore proizvodnju što je u javnosti ponovo vratilo u igru “Folksvagen” sa kojim je pre pandemije bilo reči o eventualnom otvaranju fabrike u Šumadiji.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ovoga puta nije otkrio imena, već je samo naveo da se sada razgovara jednim svetskim i jednim evropskim proizvođačem.
Kako je naveo list, “Folksvagen” je 2019. bio u potrazi za novom lokacijom za fabriku u kojoj bi proizvodio “pasat”, “super b” i “škodu”, a za investiciju od 1,3 milijarde evra borilo se više zemalja regiona – Srbija, Rumunija, Bugarska i Severna Makedonija.
Izbor je ipak zbog veličine tržišta pao na Tusrku, od koje je nemečka kompanija ubrzo odustala zbog pada tražnje za novim automobilima, uzrokovanog pandemijom virusa korona, te odlučio se za proizvodnju električnih automobila u Kini.
I profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić kazao je za “Politiku” da je u ovom trenutku malo verovatno da će “Foklsvagen” u Srbiji pokrenuti proizvodnju autombila, napominjući da ne zna sa kim je predsednik Srbije razgovarao i kakvim informacijama raspolaže.
“Uzimajući u obzir sa kakvim problemima se suočava automobilska industrija u Nemačkoj, nisam siguran da neko trenutno razmišlja da negde dislocira fabriku. Naravno, možda se misli o skraćenju lanca snabdevanja i u tom slučaju bi kod nas mogli da proizvode neke komponente, ali da se sklapaju vozila, male su šanse”, rekao je on i dodao da uopšte ne očekuje da Srbije dobije fabriku, tipa “Fijat”, da ovde sklapa automobile.
Savić je ukazao i da je brodski prevoz sve skuplji, pa ono što dobijaju u Kini zbog jeftine radne snage možda bi mogli izgubiti na prevozu, pa bi to mogao da bude razlog zbog čega neka fabrika odluči da dođe u Srbiju.