Veliki broj proizvođača električnih automobila suočava se sa sve manjim brojem kupaca u Evropi, piše Euronjuz (euronevs.com).
Stelantis, koji je takođe vlasnik niza drugih brendova kao što su Maserati, Opel, Sitroen i Pežo, električni model Fijata 500 proizvodi u Torinu u fabrici Mirafiori.
Kompanija je saopštila i da će tu fabriku automobila značajno transformisati i u nju investirati 100 miliona evra. Očekuje se da će ta investicija biti za razvoj hibridne verzije sada potpuno električnog modela.
Kompanija se na ovaj potez odlučila pošto evropsko tržište električnih vozila (EV) nastavlja da beleži pad potražnje, što posebno utiče na evropske proizvođače električnih vozila, koji se bore da održe korak sa kineskim.
Ovo je dovelo do toga da nekoliko evropskih proizvođača električnih vozila, kao i proizvođača baterija, ponovo prilagode svoju proizvodnju i očekivanja, kako bi uračunali smanjenu potražnju u narednim mesecima.
Međutim, sa ovim se ne bore samo evropski proizvođači električnih vozila, pošto su različite politike zelenih podsticaja na globalnom nivou postavile prepreke i za međunarodne proizvođače električnih vozila.
EU je takođe nedavno nametnula veće carine kineskim proizvođačima električnih vozila, smatrajući da Peking nepravedno subvencioniše ove kompanije što im omogućava da svoja vozila prodaju u Evropi po mnogo nižim cenama od stvarnih.
Ipak ta odluka može imati negativne posledice po namere EU da dostigne ciljeve nulte emisije gasova koji utiču na stvaranje efekta staklene bašte jer su kineska vozila bila najpopularnija među vlasnicima električnih vozila u EU zbog cene.
Stelantis izveštava o razočaravajućim finansijskim rezultatima uz slabiji profit u prvoj polovini 2024. godine, pošto je njegov udeo na tržištu Severne Amerike nastavio da opada.
Kompanija je zabeležila neto prihod od 85,0 milijardi evra u prvoj polovini godine, što je pad od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Glavni izvršni direktor (CEO) Stelantisa Karlos Taveres kazao je da je bilo neophodno uvesti korektivne mere za rešavanje ekonomskih problema.
“Počeli smo uzbudljivu promociju proizvoda, sa ne manje od 20 novih vozila koja će biti lansirana ove godine, a to donosi veće mogućnosti kada dobro radimo. Imamo značajan posao koji treba da uradimo, posebno u Severnoj Americi, kako bismo maksimizirali naš dugoročni potencijal”, kazao je on.