Udruženje građana “Nova svetlost” saopštilo je danas da je odabrani model podele vaučera stavio građane u nejednak položaj, a neke poslao u bolesničku postelju, posle višesatnog, neuspelog čekanja u redovima, na jutarnjem mrazu.
“Bio je to povod i za podsmeh bogatih, koji su se na društvenim mrežama rugali ostalima, dokazujući da bogatstvo i moral često ne idu zajedno”, ocenilo je to udruženje.
U otvorenom pismu Vladi Srbije ocenili su da je više od tri miliona građana imalo pravo na vaučere, a borilo se za sto hiljada vaučera.
“Građani cele Srbije bili su diskriminisani u odnosu na one koji žive u Beogradu, jer su Beograđani od prvog minuta novog dana mogli da predaju dokumentaciju potrebnu za vaučere u ekspoziturama Pošte Srbije, dok su svi ostali to mogli da učine sa najmanje osam sati zakašnjenja”, navode oni.
Dodali su da su poslovnice pošte u Beogradu radile od ponoći, dok je njihovo radno vreme u ostatku Srbije počinjalo osam sati kasnije.
“U uslovima podele vaučera za dva sata, bila je to očigledna prednost, pri nametnutoj trci bez dostojanstva”, rekao je predstavnik “Nove svetlosti”i dugogodišnji lider Samostalnog sindikata u Kragujevcu Jugoslav Ristić.
On je naveo da je to još jedna “apsurdna podela u društvu, zbog koje je sramota sve pristojne ljude”.
Ristić je upitao čemu sluzi Kancelarija za informacione tehnologije, e-uprava, e- građanin, e- mail, i zbog čega smo u procesu dobijanja vaučera vraćeni u sredinu prošlog veka.
“Zar nije bilo moguće uz pomoć već uspostavljenih servisa za građane omogućiti pravedniju trku? Da li je potrebno dovoditi građane u nedostojanstven položaj takmaca, ili sužavanjem kriterijuma, u granicama sredstava kojima država raspolaže, raspodeliti ovu pomoć”, upitao je Ristić.
Ponizavaju gradjane gde god stignu. Vauceri, pomoci i dr, a treba samo ljude pristojno platiti, ne nuditi ih strancima kao jeftinu radnu snagu. Tada drzavna pomoc bi isla samo socijalnim slucajevima.