Najava Rajanera da će krajem februara ukinuti avio-liniju Niš – Bergamo Milano, otvorila je pitanje da li će se sledeće godine, kada ističu ugovori, sa aerodroma “Konstantin Veliki” povući nisko-tarifni prevoznici, a ostati samo Er Srbija? Nacionalni avio-prevoznik počeo je da leti iz Niša tek nakon što je niški aerodrom uprokos protestima građana, predat državi u vlasništvo.
Protestovali su građani Niša 2018. godine, ali uzalud. U martu iste godine Gradsko veće donelo je odluku da prenese imovinu, osnivačka prava, sertifikate i ugovore niškog aerodroma “Konstantin Veliki” Republici Srbiji. To su glasanjem potvrdili i odbornici u gradskoj Skupštini. Aerodrom je predat na upravljanje Beogradu bez ikakve naknade, u trenutku kada je doživljavao vrtoglavi uspon u poslovanju, a niskotarifne kompanije otvarale nove letove ka Evropi. Obrazloženje za ovu odluku bilo je da je niški aerodrom strateški važan za državu, da je prevazišao lokalne okvire, a Grad Niš nema dovoljno para za njegov razvoj.
“Država je mogla da ulaže u niški aerodrom i onda kada je on bio samo niški, kada je bio u vlasništvu Grada. Niš je deo Srbije samim tim ako ulažete u Niš, ulažete i u državu Srbiju. Smeta to što je država videla niški aerorom tek onda kada je on bio na svom istorijskom maksimumu što se tiče putnika i linija i potpuno legitimno da su ljudi protestovali protiv poklanjanja aerodroma od strane Niša državi, smatra Aleksandar Đorđević , Fly Naissus.
Aerodromi Srbije saopštili su da je u poređenju sa letnjom sezonom 2018. godine kada je broj nedeljnih letova iz Niša bio 20, danas – 38. U ovogodišnjo letnjoj sezoni nacionalni avio-prevoznik imaće 16 nedeljnih letova, pre pet godina nije imao ni jedan.
Država je “u amanet” dobila i ugovore sa niskotarifnim kompanijama Vizerom I Rajanerom, ugovorima rok ističe u leto 2024. godine.
“Pitanje je šta će biti posle isteka ugovora niskotarifnim kompanijama, da li će se i koliko promeniti takse, imajući u vidu da oni kada lete sa tih sekundarnih aerodroma u Evropi u koje spada i niški, prilikom povećanja taksi, odlaze sa tih aerodroma”, upozorava Đorđević.
Na to pitanje odgovor će se znati već sledeće godine. Sa aerodroma više ne leti švajcarski “Svis”, a Nišlije strahuju da ne ostanu bez svih jeftinih letova, jer su karte Er Srbije i pored subvencija države, znatno skuplje od irskog i mađarskog avio – prevoznika.
Rajaner je od 25. februara najavio ukidanje leta za Bergamo Milano, za koji putnici tvrde da je uvek bio ispunjen do poslednjeg mesta. Razlog za ukidanje, kako su naveli je komercijalne prirode.
Ova redovna linija uspostavljena je još krajem oktobra 2016. godine.