Izgradnja brze saobraćajnice Požarevac – Veliko Gradište – Golubac (Dunavskog koridora) potpuno će promeniti saobraćajnu komunikaciju u tom delu Srbije, što će rezultirati novim investicijijama u turizmu i industriji, ocenio je ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
“Putevi su preduslov razvoja zemlje, i zadovoljstvo je videti kako se projekat ovoga tipa razvija i podiže, jer završetkom ove brze saobraćajnice i spajanjem Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca sa Koridorom 10 otvara se potpuno nova perspektiva za sve gradjane na istoku naše zemlje”, naveo je Momirović nakon obilaska radova na tom projektu, saopšteno je iz ministarstva.
Direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić istakao je da su njihovi timovi neprestano na terenu i da se, izmejdu ostalog rešavaju i pitanja eksproprijacije, usput se “maksimalno trudeći da imaju dobru saradnju sa lokalnom zajednicom i ljudima koji tu žive”.
“Na prvom delu deonice rešeno je 70 odsto eksproprijacije, na drugom delu 60 odsto, dok se na trećem delu deonice rešilo već 90 odsto eksproprijacije”, rekao je Antić.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Požarevac – Golubac iznosi 68 kilometara, a predvidjeno je da prvi deo trase počinje od postojeće petlje “Požarevac” na autoputu Beograd-Niš i pruža se duž postojećeg državnog puta do Požarevca (početak obilaznice), gde se trenutno izvode radovi na dužini od 5,5 kilometara.
Na deonici od Velikog Gradišta do Golubca trenutno se izvode najintenzivniji radovi sa otvorenom trasom od 15 kilometara, navodi se u saopštenju ministarstva, a uskoro se očekuje i intenziviranje radova na deonici od Požarevca do Velikog Gradišta.
Projekat je vredan 305 miliona evra, a ugovor je potpisan sa kineskom kompanijom “Čajna Šandong Internešnal” (China Shandong International).