Ministarstvo prosvete uputilo je školama Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno–vaspitnog rada u narednoj školskoj godini, a kako bi se učenici i nastavnici što bolje priremili za nastavak rada nakon majskih tragedija u školi Vladislav Ribnikar i u okolini Mladenovca.
Kako je navedeno u saopštenju, osnovni cilj obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2023/2024 predstavlja razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika i unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju i saradnji.
Zato je Smernicama predviđeno da će se prvi nastavni dan organizovati kroz razgovor sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, a tokom prve nastavne nedelje organizuje se tematska nastava usmerena ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.
“U drugoj nastavnoj nedelji, od 11. do 15. septembra nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta, programa nastave i učenja i vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa rezultatima inicijalnog procenjivanja”, navelo je ministartvo.
U saopštenju je objašnjeno da su škole u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje rada škole, da će se tokom septembra sprovesti i procena adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu i planiraće se mere podrške sa nastavnicima i učenicima.
Uvodi se i nova slobodna nastavnu aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovne škole nazvana “Vrline i vrednosti kao životni kompas”, a u srednjim školama posebna pažnja usmeriće se na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.
“Do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet (moto) škole tako što će definisati zajedničke vrednosti, očekivana ponašanja i ishode ponašanja u okviru škole i društva u celini, koje su u skladu sa utvrđenim identitetom”, piše u smernicama čiji se ceo tekst može naći na sajtu ministartva.