Bez objašnjenja

Ministarstvo informisanja dodelilo sredstva za proizvodnju medijskih sadržaja, kasne “samo” mesec dana

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Foto: Srbija Vesti
Podelite vest

Ministarstvo informisanja i telekomunikacija objavilo je 11. avgusta rezultate devet  konkursa iz oblasti javnog informisanja za 2023. godinu, za koje je opredeljeno 310 miliona dinara. Zašto se na rezultate čekalo gotovo mesec dana duže od roka koji se nalazi u objavi konkursa – nije objašnjeno.

Objavljeni su rezultati konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za radio, televiziju, internet, štampane medije i servise novinskih agencija, zatim za elektronske medije čiji izdavači imaju sedište na teritoriji AP Кosovo i Metohija, za proizvodnju medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina i sadržaja namenjenih osobama sa invaliditetom, kao i za projekte za unapređivanje profesionalnih i etičkih standarda.

Кonkursi su bili raspisani radi pružanja finansijske podrške proizvodnji medijskih sadržaja koji doprinose ostvarivanju javnog interesa u oblasti javnog informisanja, kao i za sufinansiranje projekata organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda.

Konkursi su objavljeni 13. marta, rok za apliciranje bio je 12. april, rok za donošenje konačnih rešenja 90 dana, u  ovom slučaju je to bio  11. juli.

Udruženje novinara Srbije (UNS) reagovalo je 14. jula, tri dana nakon prekoračenja roka za objavu rezultata konkursa. Na njihovo pitanje kada će objaviti rezultate, s obzirom na to da je rok istekao, iz Ministarstva nisu dobili odgovor.

Medijski konkursi raspisuju se za projekte, odnosno izveštavanje i aktivnosti u tekućoj godini. S obzirom na to da su  rešenja o raspodeli sredstava objavljena tek 11. avgusta, a da nakon toga slede i revidiranja budžeta i potpisivanje ugovora, ne može se očekivati da mediji koji dobiju novac na konkursu sa realizacijom projekata počnu pre kraja avgusta ili septembra. Tako se ulazi u četvrti kvartal godine i obesmišljava ideja projektnog sufinansiranja medija.

Za razliku od 2022, ove godine nije raspisan konkurs za medijski sadržaj u oblasti kulture, pa su tim novcem uvećana sredstva za ostalih devet konkursa.

Najveće povećanje sredstava u odnosu na prošlu godinu je u Кonkursu za sufinansiranje projekata organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima i unapređenju profesionalih i etičkih standarda. Ove godine za ovaj konkurs izdvojeno je 30 miliona, 12 miliona dinara više nego prošle godine.

Za štampane medije i servise novinskih agencija izdvojeno je 42 miliona dinara, sedam miliona više nego u 2022. godini, a za televizije 75 miliona, pet miliona više nego lane. Budžet konkursa za internet medije veći je za četiri miliona u odnosu na prošlu godinu i iznosi 34 miliona dinara, koliko je opredeljeno za radio, odnosno, dva miliona više nego prošle godine.

Za sufinansiranje projekata medijskih sadržaja namenjenih osobama sa invaliditetom izdvojeno je 15 miliona dinara, za medijske sadržaje na jezicima nacionalnih manjina 41 milion, za projekte namenjene pripadnicima srpskog naroda u zemljama regiona 29 miliona, a za medije koji imaju sedište na teritoriji Кosova i Metohije 10 miliona dinara. Budžeti ova četiri konkursa su isti kao i prošle godine.

 

 

 

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x