Kompanija Yettel je na 31. telekomunikacionom forumu Telfor predstavila na koji se način veštačka inteligencija (ArtificiaI Intelligence) i jezički modeli (Language Model) razvijaju, i koja je uloga nauke o podacima (Data Science) u kreiranju korisničkog iskustva u svetu telekomunikacija.
Jedan od najznačajnijih napredaka u oblasti veštačke inteligencije je razvoj generativnih jezičkih modela. Najpoznatiji takav model je Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer), koja se stalno razvija i usavršava, dok njegova upotreba zauzima sve važnije mesto u društvu. Primenjuje se u različitim industrijama, privredi kao i medicini.
Slični napredni jezički modeli razvijaju se u Yettelu i njihova glavna namena jeste da se korisničko iskustvo poboljša, bilo kroz rešavanje različitih problema ili kreiranje personalizovanih proizvoda i usluga. Takođe, jedna od funkcija ovih modela je i da se unaprede procesi koji su do sada bili rađeni ručno, da se dodatno automatizuju i omoguće precizniju selekciju podataka.
„Zahvaljujući napretku tehnologije možemo da čujemo glas tri miliona naših korisnika u realnom vremenu. Njihova iskustva i utiske, u saradnji sa različitim timovima u okviru kompanije, dalje selektujemo i definišemo. Sve to sa ciljem da što preciznije i bolje odgovorimo na zahteve ili reagujemo prilikom rešavanja različitih problema”, rekao je Data Science manadžer u Yettelu Đorđe Hirš.
Primenom ovako kreiranih modela korisnik će, kako je objasnio, od potpisivanja ugovora do obnove, prolaziti kroz digitalni svet.
“Na osnovu tako dobijenih podataka, bićemo u mogućnosti da kreiramo i ponudimo relevantne proizvoda i usluge, tarifne pakete ili uređaje, koji na najbolji način odgovaraju pojedinačnim interesovanjima i potrebama. Želimo da korisnici dobiju preporuku na način koji će im olakšati život”, rekao je Hirš.
Razvijen je Yettel Shopping, deo Yettel aplikacije gde korisnici mogu da pronađu najbolje ponude i pogodnosti kod više stotina različitih partnera. U potpunosti se zasniva na naprednoj analitici koja im pomaže da dođu do najatraktivnijih ponuda, i da pritom optimizuju svoju potrošnju, vreme i novac.
U kompaniji navode da je sa više od 1,3 miliona aktivnih korisnika mesečno Yettel aplikacija postala važna digitalna destinacija. Korisnici mogu da plate svoj račun u nekoliko klikova bez provizije, pristupe listingu, promene paket ili kupe dodatke, dodatnu opremu i roming pakete. Na raspolaganju su i dodatne usluge, a od nedavno je moguće platiti parking u svim gradovima širom Srbije i karte za gradski prevoz u Beogradu.