E-PLAY obradio pesmu EKV-a, kao deo kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Foto: printscreen spota E-play
Podelite vest

Kao deo kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica u javnom prostoru u Srbiji, organizacija Mikser i bend E-Play, uz podršku Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena – UN Women Serbia,  premijerno  je objavljen spot “Aut” na Mikserovom youtube kanalu danas u 14 sati.

“U godini u kojoj se kao društvo suočavamo za eksplozijom nasilja, posebno prema ženama i devojčicama, o čemu govori i povećanje broja femicida u odnosu na protekle godine, bezbednost žena, devojčica i drugih osetljivih grupa u javnom prostoru je postala apsolutni prioritet humanih, održivih i bezbednijih gradova o kojima maštamo”, saopštili su.

Sledeći tu ideju, UN Women Srbija je podržal Žensko arhitektonsko društvo, kao i pet ekspertskih organizacija civilnog društva među kojima je i kolektiv Mikser da na terenu u 5 gradova Srbije: Kragujevcu, Kruševcu, Novom Pazaru, Nišu i Somboru u proteklih godinu dana mapiraju izazove u lokalnim sredinama s kojima se suočavaju naše građanke i prenesu metodologiju i alate donosiocima odluka u tim sredinama za unapređivanje bezbednosti i osećaja bezbednosti građanki i svih građana u javnim gradskim prostorima.

Rezultat projekta je predlog niza urbanističkih, infrastrukturalnih i sistemskih bezbednosnih mera koje treba da usvoje gradske uprave, kako se žene i devojčice više ne bi osećale kao diskriminisani deo populacije kojima povratak kući noću, i ne samo noću, često predstavlja veliki bezbednosni rizik.

Kruna ove kampanje je upravo premijera spota koji je nastao u saradnji sa beogradskim bendom E-play, obradom pesme “AUT” kultnog beogradskog rok sastava EKV, čiji refren “Ona hoda sama kroz grad” na najbolji način sublimira potrebu žena i devojčica u našoj zemlji da se oslobode straha tokom svojih kretnji kroz naše gradove. 

Istraživanje koje je sprovela organizacija Mikser u Kragujevcu kao jednom od pilot gradova, pokazuje da gotovo sve žene i devojčice daleko više i češće od muškaraca modifikuju svoje ponašanje iz straha za svoju bezbednost – razvijaju različite lične taktike poput kretanja noću isključivo u grupi, uz mušku pratnju, izmene rute kretanja, izbegavanja određenih delova grada, modifikovanje oblačenja, simuliranja razgovora mobilnim telefonom, često i do potpunog odustajanja od kretanja – što govori o neravnopravnom korišćenju grada kao resursa koji treba da bude jednako dostupan svim građanima.

Cilj kampanje jeste podizanje svesti društva i pokretanje borbe protiv normalizacije rodno-zasnovanog nasilja u javnom prostoru i medijima, kako bi svi akteri društva – od donosioca odluka i organa reda, preko urbanista i arhitekata, edukatora i medija, do samih građana – preuzeli odgovornost i preduzeli mere sa ciljem povećanja osećaja bezbednosti žena, devojčica i svih građana, razvijanja društva solidarnosti i empatije, i pre svega, bezbednog kretanja i ravnopravnog korišćenja grada i svih gradskih resursa za sve građane.

Pozivamo sve medije, relevantna udruženja, umetničke kolektive i sve progresivne entitete u zemlji, da emitiju ovaj spot na svojim kanalima komunikacije i pokrenu ovu temu, čime će doprineti podizanju svesti o ugroženoj bezbednosti žena i devojčica u Srbiji. 

Organizacije Mikser će javno predstaviti rezultate istraživanja, kao i preporuke za unapređenje bezbednosti javnih prostora u jednom od pilot gradova, Kragujevcu, na predstojećem Arsenal festu koji je ujedno i jedan od strateških lokalnih partnera projekta. 

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x