Biro za društvena istraživanja (BIRODI) saopštio je da su Venecijanska komisija i ODIHR potvrdili nalaze ove organizacije o izveštavanju medija tokom izbora tačni.
“Nakon Privrenog nadzornog tela koje je u svojim zaključcima ukazali na manjkavost REM metodologije kao i BIRODI, u upravo objavljenom Mišljenju ODIHR-a i Venecijanske komisije izneti nalazi i preporuke govore da su nalazi BIRODI o izveštavaju medija tokom izbora su bili tačni”, saopštila je ova organizacija.
Kako je navela, “od 2012. sprovodi po monitoringe medija tokom i van izbornog procesa koja je usaglašena sa metodologijom koja je propisana u OSCE vodiču za posmatanje izbora, a koju smo preuzeli od slovačke organizacije MEMO98”.
“Imajući u vidu da smo sa tom metodologijom dosleno monitorisali medije tokom proteklih deset godina, i ovoga puta su se nalaze našeg monitroringa poklopili sa nalazima posmatračke Misija ODHIR-a. Kao i BIRODI izveštaju, tako i Venecijska komisija i ODIHR konstatuju da su nacionalni javni emiteri pružili obimno nekritičko izveštavanje o javnim zvaničnicima, a posebno u slučaju aktuelnog predsednika”, naveo je BIRODI.
Kako je rečeno, “u monitoringu REM-a predsednik Republike Srbije kao javni funkcioner je bio skriven u kategoriju ‘državni funkcioneri’, te se u finalnom izveštaju ne vidi koliko i kako je bio zastupljen predsednik, odnosno REM se nije bavio predsednikovim ‘iskakanjem iz firžidera’, što je bila i tema spota kao predsedničkog kandidata”.
Takođe ova organizacija je istakla da se njeni izveštaji o monitoringu medija predstavljaju otvoreno od predsednice Saveta REM-a “kao deluzije, a kroz formulaciji ‘navodi od delova civilnog društva’ kao vid pritiska na samostalnost REM-a i razlog za ‘štrajk'”.
“Ustvari radi se o obrnutom procesu gde REM BIRODI etiketira zbog njegovih nalaza monitoringa medija koji ima međunarodnom potrdu i radi u javnom interesu”, naglasio je BIRODI.