U Srbiji je danas počela zamena kompletne signalizacije na nekadašnjem autoputu kroz Beograd od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, koji je prema novoj kategorizaciji brza saobraćajnica ili moto-put, a biće postavljene i plave table umesto zelenih.
Zamena će, kako je na RTS-u najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić, trajati 50 dana. Biće zamenjeno 318 znakova, 25 velikih tabli i poručio vozačima da treba da znaju, da će, nakon novih tabli i signalizacije, na moto-putu biti dozvoljena brzina od 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat.
Na moto-putu od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok može se voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.
Zaustavna traka, koja se “kolokvijalno” zove žuta traka, prema njegovim rečima, i dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.
“Ukoliko grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz”, rekao je Vesić i naglasio da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.
Vesić je rekao da se gradi nekoliko brzih saobraćajnica (moto-puteva) između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, kao i brza saobraćajnica koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Кule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Кikinde i Srpske Crnje.
“To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na autoputu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva”, rekao je Vesić.
Vlada Srbije usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva i tom uredbom su prvi put u Srbiji uvedeni novi putevi – motoputevi.