Izdavanje nalepnice za električne trotinete koštaće 1.560 dinara, a obrazac na kom će se popunjavati osnovni podaci 500 dinara, objavljeno je u Službenom glasniku Republike Srbije.
Nakon 15. juna 2024. godine, u saobraćaju na putu mogu učestvovati samo laka električna vozila na kojima je postavljena nalepnica u skladu sa odredbama pravilnika, o čemu su Niške Vesti već pisale.
U navedenom pravilniku objašnjena je procedura podnošenja zahteva za dobijanje nalepnice, dat je obrazac zahteva i način popunjavanja, kao i spisak potrebne dokumentacije od čega je najvažnija tehnička dokumentacija za lako električno vozilo iz koje se mogu utvrditi marka lakog električnog vozila, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa praznog vozila. Ova dokumentacija se po pravilu dobija prilikom kupovine trotineta. Uz zahtev pored navedene tehničke dokumentacije, prilaže se očitana lična karta za fizička lica, odnosno dokaz o upisu u registar pravnih lica za pravna lica, izjava propisana pravilnikom, na propisanom obrascu i dokaz u uplaćenoj naknadi za izdavanje nalepnice u iznosu od 2.060,00 dinara, od čega cena usluge izdavanja nalepnice iznosi 1.560,00 dinara, dok cena obrasca nalepnice iznosi 500 dinara.
Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice vrši se na mestima koja se nalaze u informaciji objavljenoj na zvaničnom internet sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, a koja obuhvata spisak od 80 gradova i opština, odnosno preko 150 predajnih mesta.
Sve dodatne informacije o načinu podnošenja zahteva, potrebnoj dokumentaciji i detaljnijoj informaciji o predajnim mestima, možete dobiti kroz kontakt formu putem imejla trotineti@amss-cmv.co.rs, kao i putem kol centra AMSS na broj 1987.
“Apelujemo na sve vozače lakog električnog vozila da poštuju saobraćajne propise, da uvek koriste zaštitnu kacigu i nose svetloodbojni prsluk kada se kreću kolovozom”, poručuju iz Agencije za bezbednost u saobraćaju.
Registracija trotineta je TRAJNA.
Vozace manjih trotineta koji u 99% slucajeva nisu vozili po ulici salju na ulicu, bez obaveze da poznaju saobracajne propise, da imaju kocnice, svetlo i signalizaciju, bez pripreme puteva i odgovarajuce zastitne opreme, vec ce in cuvati nalepnice, dok nama koji vozimo vece trotinete vec godinama po ulici i imamo A ili najmanje B kategoriju, ne dozvoljavaju registraciju vecih trotineta sa amortizerima, vecim tockovima, signalizacijom, full face kacigama i stitnicima, a pri tom im to sami trazimo. Pri tom, iako su trotineti sklonjeni sa trotoara ide se sa kampanjom ako vozac trotineta ubije nekoga …, kao da smo mi opasnost za automobile.