Poslanica Narodne stranke Marina Lipovac Tanasković izjavila je da preduzeće “Srbija kargo”, koje se bavi železničkim prevozom robe, namerno sistemski uništava kako bi bilo prodato u bescenje, i pozvala nadležne da ispitaju poslovanje tog preduzeća.
“Samo nesposobnost vođenja firme i loš menadžment dovode do toga da profitabilno preduzeće propada. Firme čija je delatnost prevoz robe nikada nisu poslovale sa gubicima niti će poslovati, osim ako se namenski ne urušavaju”, rekla je Lipovac Tanasković, navodi se u saopštenju.
Ona je navela da je preduzeće “Srbija kargo” prošle godine poslovalo sa velikim gubicima, a da procena gubitka iznosi i više milijardi dinara.
“‘Srbija kargo’ svake godine sklapa ugovore sa sve više privatnih operatera, često na štetu sopstvenog profita. Tako ‘Srbija kargo’ sve više posluje sa gubicima, te gubi i jake komitente svesno prepuštajući privatnim operaterima deo tržišta. Izvršnog osoblja sve je manje. Konkursi su otvoreni za prijem tokom cele godine, ali se zbog malih plata prima po nekoliko ljudi na nivou cele Srbije”, rekla je Lipovac Tanasković.
Poslanica Narodne stranke je dodala da je to preduzeće zaduženo da pronađe najbrže pravo rešenje za transportne potrebe korisnika prevoza železnicom.
“Ta ‘najbolja rešenja’ su često da se roba prevozi kamionima i posao direktno daje privatnim licima, a oduzima od ‘Srbija kargoa'”, rekla je ona.
Kao primer navela je da se ruda iz Bora transportuje kamionima do Požege, gde se pretovara na vagone, iako u Boru postoji način da se odmah utovari u vagone, i dodala da se tako, pored ostalog, uništavaju putevi u Srbiji i dodatno zagađuje vazduh.
“Iako je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić u decembru potpisao sa generalnim direktorima ‘Srbija kargo’ i predstavnicima sindikata aneks Kolektivnog ugovora, kojim su plate zaposlenih povećane 12,5 odsto, i urađen je plan poslovanja za ovu godinu, ni danas, tri meseca kasnije, država nije uplatila radnicima plate u iznosu većem od 300 miliona dinara”, istakla je ona.