Lokalnom ombudsmanu u Kragujevcu je najviše pritužbi podneto na rad preduzeća i ustanova koje se bave pružanjem komunalnih usluga čiji je osnivač taj grad.
Među pritužbama koje se odnose na gradske uprave najbrojnije su na rad Gradske uprave za inspekcijske poslove i na Komunalnu miliciju.
U toku 2022. je podneto 170 pritužbi na rad JKP “Šumadija”, 88 na rad gradske milicije, a 86 na rad JKP “Vodovod i kanaliazacija”, dok su se 72 odnosile na rad Javnog stambenog preduzeća.
Prema izveštaju ombudsmana koji je u petak usvojila gradska skupština, navodi se da se u 2022. lokalnom ombudsmanu obratilo ukupno 1.123 građana.
Od tog broja 602 su bile iz nadležnosti lokalnog ombudsmana, a 521 su van njegove nadležnosti.
“Preterano dugi postupak, grub i neljubazan odnos sa građanima i nespremnost da se pouče neuki građani, kao i reklamacije računa za pružene usluge i dalje su najčešći razlog pritužbi koje podnose građani”, navela je lokalni ombudsman Jelena Milivojević u godišnjem izveštaju.
Kod pritužbi na pružanje komunalnih usluga karakterističan je porast broja kolektivnih pritužbi, obično stanovnika jedne ulice, naselja, mesne zajednice.
Lokalni ombudsman je ocenio da se u okviru pokrenutog postupka iz gradskih uprava i preduzeća “uglavnom” blagovremeno odgovarali na zahteve lokalnog ombudsmana za dostavu podataka i obaveštenja.
Dodaje, međutim, da je u nekim slučajevima bila zapažena neažurnost kada je u toku postupka potrebno odgovoriti na više zahteva lokalnom ombudsmanu i dostaviti više traženih podataka i obaveštenja, što je neretko uticalo i na nepotrebno odugovlačenje samog postupka.