Novaković (DS): Izgradnja kilometra autoputa po ceni od 20 miliona evra dokaz ogromnog zaduživanja

Instalirajte iOS ili Android aplikaciju Srbija Vesti

Foto: SrbijaVesti/ B.LJ.
Podelite vest

Predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke Nebojša Novaković ocenio je danas da je ugovaranje izgradnje autoputa u Srbiji po ceni od 20 miliona evra po kilometru dokaz “ogromnog zaduživanja i pljačke države, ne stranih investicija”.

On je podsetio da je ministar gradjevinarstva Tomislav Momirović potpisao, pre dva dana, ugovor o izgradnji deonice autoputa prema crnogorskoj granici, od Požege do Duge Poljane kod Sjenice, sa kineskom kompanijom CRBC, posle neposredne pogodbe, bez tendera.

Deonica je duga 75 kilometara, a ugorena cena iznosi, kako je ocenio Novaković, “neverovatnih 1,5 milijardi evra”.

“Time je izgradnja kilometra autoputa u Srbiji dostigla cifru od 20 miliona evra, što je cena koja se u regionu može porediti jedino sa cenom izgradnje autoputa Podgorica-Mateševo u Crnoj Gori, koju je kleptokratski režim Mila Djukanovića takodje ugovorio neposrednom pogodbom sa istom kineskom kompanijom, CRBC”, naveo je Novaković u saopštenju.

On je istakao da je potpisan ugovor sa CRBC i o izgradnji Fruškogorskog koridora po ceni od 606 miliona evra, odnosno skoro 13 miliona evra po kilometru.

“Pružili smo dokaze da je cena ugovorena direktnom pogodbom barem dvostruko veća od realne, misleći da je to maksimum za vladajući režim. Medjutim, cenom od 20 miliona evra po kilometru za deonicu auto puta od Požege do Duge Poljane kod Sjenice, vladajući režim je ponovo dokazao da za njih ne postoji gornja granica beskrupuloznosti i korumpiranosti”, kazao je Novaković.

Kako je dodao, kilometer autoputa od Zagreba do Splita koštao je 6,7 milona evra, kroz Vardarsku dolinu u Severnoj Makedoniji 8,7 miliona evra, a izgradnja izuzetno zahtevnog autoputa Egnatia Odos u Grčkoj, koji preko najtežeg planinskog terena povezuje Solun sa Igumenicom na Jonskom moru, 8,3 miliona evra po kilometru.

“Cene izgradnje ovih autoputeva ugovorene su putem tendera, dok se u Srbiji svi kapitalni infrastrukturni projekti koje izvode firme iz Kine, Turske, Azerbejdžana i drugih zemalja ugovaraju u četiri oka, neposrednom pogodbom, izbegavanjem Zakona o javnim nabavkama, pod formom medjudržavnog ugovora”, istakao je Novaković.

Režim u Srbiji po njegovim rečima “uspešno sakriva od javnosti da ovo nisu nikakve kineske, turske, azerbejdžanske investicije, nikakvi pokloni, nego se Srbija dodatno zadužuje kod ovih zemalja, u najvećoj meri od Kine”.

“Gradjani Srbije nisu svesni koliki su zajmovi u pitanju – samo Kini će Srbija dugovati blizu 15 miijardi evra ukoliko se svi ugovori i sporazumi realizuju po ugovorenim cenama”, rekao je Novaković.

Po njegovoj računici, “Srbija je tokom perioda od blizu 200 godina, od Knjaza Miloša do Borisa Tadića, završila sa ukupnim dugom od 15 milijardi evra, da bi je naprednjački režim za samo deset godina zadužio za još preko 15 milijardi evra”.

“Kada se ovome dodaju i kineski krediti, ukupni dugovi Srbije će se popeti blizu neverovatnih 50 milijardi evra. Ovo je pljačka neverovatnih razmera. Ne zadužuje se samo sadašnja generacija, nego će i naša deca i unuci morati da vraćaju ono što je naprednjački režim opljačkao”, rekao je Novaković.

Tagovi

Povezane vesti:

Subscribe
Notify of
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x