Bivši generalni direktor preduzeća “Elektroprivreda Srbije” (EPS) Miroslav Tomašević ocenio je da se hakerski napad na to preduzeće nije mogao sprečiti, ali da bi šteta koja je naneta bila daleko manja da se reagovalo brže, odmah kada je primećen upad u sistem.
Tomašević je za list Danas naveo da su zaposleni u EPS-u u ranim jutarnjim časovima prepoznali hakerski napad i obavestili nadležne.
“Reakcija IT tima na napad je pak usledila tri sata kasnije, iako je to moglo da dođe znatno ranije”, ocenio je on.
Prema njegovim rečima, kompanijski i informacioni sistem koji omogućavaju funkcionisanje proizvodnog procesa u EPS-u su odvojeni, a hakeri su uspeli da prodru samo u kompanijski, dok je informacioni sistem “ostao netaknut”.
“Pokušali su hakeri da prodru i u proizvodni deo, ali u tome nisu imali uspeha”, naveo je bivši generalni direktor EPS-a.
Tomašević je ocenio i da bi trebalo očekivati da šalteri EPS-a uskoro prorade, dodajući da razume zbog čega se to još uvek nije desilo, odnosno jer je reč o veoma važnom servisu gde se mora raditi pažljivo i temeljno.
“Tu se radi sa novcem. Na šalterima EPS-a račune plaćaju uglavnom penzioneri i najugroženiji slojevi stanovništva. Razlog je taj što se na šalterima EPS-a ne plaća provizija. Stoga, puštanje u rad šalterskog sistema treba da usledi posle detaljnih provera, kako neko od potrošača ne bi bio oštećen”, kazao je Tomašević.