Agencija za privredne registre (APR) objavila je da će biti omogućena elektronska registracija svih privrednih subjekata, putem korisničke aplikacije za prijem elektronske prijave i elektronskih dokumenata potpisanih kvalifikovanim elektronskim potpisom, uz elektronski način plaćanja naknada za uslugu registracije.
Kako je precizirano, to je u APR-u omogućeno na osnovu usvojenih izmena i dopuna zakona o privrednim društvima i o postupku registracije. Rok za prelazak na ovaj novi način rada u Registru privrednih subjekata je 18 meseci od usvajanja zakona, odnosno do sredina 2023. godine.
U postupku registracije, pokrenutim podnošenjem elektronske prijave, kako je objašnjeno, otpravak odluke registratora dostavlja se na registrovanu adresu za prijem elektronske pošte privrednog subjekta, ili na adresu za prijem elektronske pošte navedenu u prijavi.
APR će do navedenog roka za uvodjenje elektronske registracije omogućiti i dostavljanje odluke registratora u Jedinstveni elektronski sandučić privrednog subjekta, ukoliko je registrovan kao korisnik usluge elektronske uprave.
Istaknuto je da je, u skladu sa predstojećom digitalizacijom usluga i servisa APR-a, neminovan prelazak na elektronsku komunikaciju izmedju Agencije i privrednika, koja će postati preovladjujući način rada sa prelaskom na onlajn rad Registra privrednih subjekata.
Trenutno je adresu za prijem elektronske pošte registrovalo 76,60 odsto privrednih društava i 71,40 odsto preduzetnika, a Agencija poziva sve privredne subjekte da na vreme prilagode svoje poslovanje i da se pripreme za predstojeće promene sistema registracije.