podeli
Kupovina putem interneta: Rizik ili ne?

Reklamacija kupljenje robe, prijave bespravnog rada, nezadovoljstvo izvršenom uslugom su najčešće prijave koje stižu tržišnim inspektorima, kaže Dragica Stošić, načelnica ove inspekcije odeljenje u Nišu.

Ona je, kao i ostali inspektori mogla o svemu otvoreno da razgovara sa građanima Niša u danu Otvorenih vrata kada su Nišlije prijavljivali probleme sa kojima se sreću i tražili pomoć za njihovo rešenje od nadležnih inspekcija. Jedan od problema sa kojima se građani sreću jesu i prevare kojima su izloženi ukoliko kupuju robu preko interneta.

Dragica Stošić, načelnica tržišne inspekcije

„Kada se radi o reklamacijama, one se uglavnom odnose na tehničku robu ili, pak, na obuću“, kaže Dragica Stošić.

„Mnogo je više prijava, recimo, bespravnog rada što je nama, kao inspektorima, od velike koristi. Ove prijave se odnose na to da neko radi, a nije prijavljen u privredni registar, bilo da se radi o uslugama ili prometu robe i reagovanje u ovim situacijama za nas ima prioritet. Takav rad se zabranjuje i nalaže se upis u privredni registar. Ovakav način rada za sobom povlači i kaznu, a njenu visinu određuje sudija za prekršaje“, objašnjava Stošić.

Ona dodaje da je poseban problem kupovina robe preko interneta.

„Kupovina robe preko interneta u mnogome skraćuje vreme koje građani provedu u kupovini, mogu da nabave ono što im je potrebno i to je vid kupovine koji je jako razvijen u svetu. Međutim, prevare se i ovde dešavaju i tada se građani obraćaju nama. Ono što mi možemo da im kažemo, ili bi to bio naš savet, je da ne kupuju preko interneta od fizičkih lica ili sa fejsbuk stranica jer u tom slučaju, kada dođe do reklamacije, mi ne možemo da dođemo do prodavaca“, kaže ona.

Dragica Stošić objašnjava da se u slučaju kupovine robe od fizičkih lica, roba šalje brzom poštom pri čemu se navodi samo adresa primaoca, ali ne i od onoga ko šalje. To otežava dolazak do lica koje je prodalo robu i inspekcija ne može da reaguje. Često i brojevi telefona koje ova lica navedu nisu u funkciji, a stranica na fejsbuku se briše.

„Zbog toga je naš savet građanima da robu preko interneta kupuju isključivo od registrovanih firmi“, naglašava Dragica Stošić.

„Samo na taj način može da se reši reklamacia, da se vrati novac ili da roba bude zamenjena. Ako je prodavac registrovan, kupac je zakonom zaštićen i inspekcija može u tom slučaju da reaguje“, zaključuje Stošić.

* Portal Srbija Vesti preuzima deo vesti i po jednu fotografiju sa sajtova drugih medija, i postavlja link ka izvoru vesti. Portal Srbija Vesti ne snosi odgovornost za sadržaje linkova niti fotografije i video snimke koji su deo linka koji vodi na druge internet stranice. Ukoliko vest sadrži netačne navode, vređa ili krši nečija autorska prava, molimo Vas da nas odmah o tome obavestite na info@srbijavesti.rs kako bi sporni sadržaj bio uklonjen.

Ostavi odgovor

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

Komentari čitalaca treba da budu u vezi sa temom vesti.
Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti, ili bilo kakav nezakonit sadrzaj, neće biti objavljeni.

Komentari koji sadrže promovisanje i linkove drugih sajtova, neće biti objavljeni.

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Srbija Vesti.

Komentari u kojima redakciji skrećete pažnju na eventualne propuste u tekstovima, neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima Srbija Vesti i na tome vam se zahvaljujemo.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Srbija Vesti se možete obratiti ovde: web {at} srbijavesti {dot} rs